Recenze - Na větrné hůrce (Emily Brontëová)

by - dubna 28, 2017

"Stačí dobré srdce, a budeš krásný, kdybys měl tvář třeba jako uhel černou. Zlé srdce zohyzdí sebekrásnější obličej ještě víc, než kdyby byl od přírody nehezký."
Informace o knize

Název knihy: Na větrné hůrce
Originální název knihy: Wuthering Heights
Nakladatelství : Omega (2016)
Autor: Emily Bronteová
Žánr: Světová literatura, Romány, Historie
Typ: Kniha - pevná vazba




Stručný děj

Příběh začíná příjezdem pana Loockwooda na Drozdov, který si na určitou dobu pronajal od pana Heathcliffa z Větrné hůrky. Hospodyni mu zde dělá Nelly Deanová, která dříve sloužila na Větrné hůrce.
Ta mu vypráví příběh o lásce Heathcliffa a slečny Kateřiny.
Kateřina vyrůstala na Větrné hůrce spolu s bratrem, otcem, chůvou a sluhou Josefem. Jednou přivedl otec z města dítě, které našel na ulici a ujal se ho. Dal mu jméno Heathcliff a stal se jeho oblíbeným "synem". Již od prvního okamžiku se do sebe Kateřina a Heathcliff zamilovali. Hindley, Kateřinin bratr, ho ale nemohl vystát, nejen proto že ho jeho otec miloval více, ale také kvůli vztahu, který spolu Kateřina a Heathcliff měli.

Událo se mnoho věcí a Kateřina se provdala za Edgara a odstěhovala na Drozdov za svým manželem a jeho sestrou Izabelou.
Přestože Heathcliff Kateřinu stále miloval, propukla jeho láska v nenávist a touhu po pomstě. Oženil se s Izabelou, se kterou měl syna Lintona. Izabela však krátce po porodu zemřela a Linton byl odkázán na svého otce.
Zakrátko Kateřině a Edgarovi narodila dcera Katka. Kateřina však záhy po porodu zemřela a Katka zůstala sama se svým otcem.
Smrt Kateřiny Heathcliff nesl velmi těžce a jeho krutost a touha po pomstě se ještě více prohloubila.....
"Není to člověk a nezaslouží si nejmenší cit. Dala jsem mu srdce, on je vzal, zmučil je k smrti a hodil mi je zpátky. Cítím srdcem, a když mi srdce roztříštil, nejsem schopna mít cit. Nelituji ho, i kdyby celý život pronaříkal."
Obálky




Moje recenze

Kniha se rozhodně řadí mezi mé oblíbené knihy. Je napsána velmi čtivě a srozumitelně. Ze začátku jsem měla trošku "nepořádek" v postavách, kterých v knize není zrovna málo, ale jakmile jsem se do příběhu začetla, nemohla jsem přestat číst. Příběh Heathcliffa a Kateřiny o jejich nešťastné lásce mě přímo uhranul. Stejně jako tajuplná a temná atmosféra příběhu.
Román není rozhodně uhlazený a "slaďácký, jak je u většiny románů zvykem. Právě naopak. z postav vyřazuje něco temného a zlého. Přesně jak autorka knihy chtěla. :)



http://www.cbdb.cz/kniha-735-na-vetrne-hurce-wuthering-heights

You May Also Like

0 komentářů