Recenze - Hledání Aljašky (John Green)

by - června 27, 2017

"...a myslel jsem na tom že kdyby lidi byli déšť, já bych byl mrholení a ona hurikán."

Informace o knize

Název knihy: Hledání Aljašky
Originální název knihy: Looking for Alaska
Nakladatelství: Yoly
Autor: John Green
Žánr:  Beletrie, Světová próza,
Typ: kniha - paperback

Stručný děj

Miles, šestnáctiletý kluk, nebyl ve škole příliš oblíben, lépe řečeno, nezískal si žádné přátele. Proto odjíždí na internátní školu v Creeku, kde téměř okamžitě zapadá do party, a začíná mu tak pořádný studentský život. Jeho spolubydlící Chip, přezdívaný Plukovník, mu vzhledem k jeho výšce a štíhlosti začne říkat Váleček. Plukovník ho okamžitě zasvěcuje do "pravidel" školy, včetně toho, kde sehnat cigarety, kam chodit kouřit, aby to nikdo nezjistil nebo kde schovat alkohol.
Váleček také záhy poznává tradici, při niž je nováček v noci odvlečen k rybníku a vhozen do vody. Jenže členové jiné party, Bojovníci, svážou Válečkovi ruce i nohy, načež po vhození do vody bojuje o holý život. To se samozřejmě Plukovníkovi nelíbí, a proto plánuje krutou odplatu.
Mozkem celé party ovšem není Plukovník, ale Aljaška Youngová, prudká, impulzivní a sebevědomá dívka, která se nebojí otevřeně mluvit o choulostivých věcech. Válečkovi se hrozně líbí, ale mnohem více ho zaujali její úvahy a nápady, včetně otázek ohledně života a smrti. Aljaška je velmi tajemná a nevyrovnaná dívka. Své jméno si vybrala jako dárek se svým sedmým narozeninám.

Aljaška flirtuje s Válečkem, ale přitom nadšeně mluví o svém klukovi Jakeovi.

Velká odplata za útok na Válečka, ale také za zničení Aljaščiny knihovny, se má uskutečnit ve dnech díkuvzdání, kdy většina studentů odjíždí domů. Parta tajně vnikne do pokojů Bojovníků a nalijí jim do šampónu modré nesmývatelné barvivo. Zbytek času tráví poflakováním se, hraním her apod.

Dochází k dějovému zvratu. Rozrušená Aljaška prosí kluky o pomoc, aby mohla odjet pryč ze školy. Chlapci se na nic neptají a snaží se upoutat pozornost dohlížejícího učitele. V nadcházejících dnech je studentům oznámena šokující zpráva.

Aljaška zemřela při autonehodě....

"Je třeba být přítomen v každém okamžiku svého každodenního života, skutečně přítomen."
Obálky


Moje recenze


Knihu jsem začala číst díky doporučení své kamarádky, která ji vychvaluje do nebes. Nemůžu si pomoci, ale kniha a samotný děj mě moc nedostal, nebo spíš nesplnil moje očekávání. Ne, že bych z knihy byla zklamaná a litovala času stráveném nad její četbou, ale nemám nějak potřebu si ji přečíst znovu. Jak to mívám u ostatních knížek.
Na druhou stranu musím říct, že se mi líbí styl, jakým John Green píše. Označení kapitol "Před" a "Po" mi přišlo velmi zajímavé a čtenáře nechává v napětí, co se stane.
Také úvahy nad životem a smrtí mi přišli velmi zajímavé, stejně jako způsob, jakým jsou popisovány charaktery jednotlivých postav.
Pro ty z vás, kteří máte rádi moderní literaturu o teenagerské lásce, bych knihu určitě doporučila.
Za mě ovšem bohužel průměr.
Obrázky pocházejí a více informací se dovíte: https://www.cbdb.cz/kniha-80765-hledani-aljasky-looking-for-alaska

You May Also Like

0 komentářů